sobota, 25 grudnia 2021

Wiersz na Boże Narodzenie


bajka

ścierpły mi nogi
obudziłem się 
z długiego 
niewygodnego 
snu
 
w świecie czystym
 
świetle 
nowo narodzonym
w Betlejem a może 
w innym "podłym" mieście
 
gdzie nikt nie mordował
dzieci
ani kotów
ani żydów ani palestyńczyków
ani wody ani drzew
ani powietrza 

nie było przeszłości
ani przyszłości
trzymałem za ręce
tatę i mamę
czyli Pana Boga

i było mi tak dobrze 
jakby 
mnie nie było

_____
Tadeusz Różewicz Wybór poezji Wydawnictwo Ossolineum Wrocław 2016

6 komentarzy:

  1. Kwintesencja Różewicza!
    Piękna, mądra i zmuszająca do myślenia poezja...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam poezję Różewicza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz, ale i zdjęcie równie urokliwe! Miejmy nadzieję, że za niedługo śnieg zaszczyci nas ponownie swoją obecnością.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :)
    Mieszkam w cieplejszym regionie Polski, więc na więcej śniegu zbytnio nie liczę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Uprzejmie proszę o kilka słów opisu, jeśli ktoś zamieszcza link.