niedziela, 12 listopada 2023

"Reszta" Wisława Szymborska

Ofelia odśpiewała szalone piosenki
i wybiegła ze sceny zaniepokojona,
czy suknia nie pomięła się, czy na ramiona
spływały włosy tak, jak trzeba.
 
Na domiar prawdziwego, brwi z czarnej rozpaczy
zmywa i - jak rodzona Poloniusza córka -
liście wyjęte z włosów liczy dla pewności.
Ofelio, mnie i tobie niech Dania przebaczy:
zginę w skrzydłach, przeżyję w praktycznych pazurkach. 
Non omnis moriar z miłości. 
______
Wiersze wszystkie Wisława Szymborska 
Wydawnictwo Znak 
Kraków 2023
.

4 komentarze:

  1. Nie znałam tego wiersza, a interesują mnie wszelkie nawiązania do Szekspira!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go wcześniej nie znałam. Podczytuję Szymborską z okazji jej Roku i akurat ten wiersz dobrze mi pasuje do innych lektur.
      Galene

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Uprzejmie proszę o kilka słów opisu, jeśli ktoś zamieszcza link.