czwartek, 6 kwietnia 2023

"Takie widoki" Tomasz Różycki


Obłoki, obłoki znad Tyńca i gdzieś dalej,
w chłodnym niebie, a ja właśnie pomieszałem tanie wino
i idę wzdłuż tej drogiej rzeki. Wisła, kwiecień i takie widoki, 
że po słowa trzeba sięgać na drugi brzeg.

Napisałem wiersz o niczym i tym też jestem, a tę dwójkę dzieci,
którą mijam, odnajduję później w twoich oczach, głęboko. 
Dopiero wtedy wiem, jaki był sens tego wszystkiego:
w tej małej chwili nie umrzemy, ani nikt kto poznał, na wieki.
Uniosą nas chmury, obłoki gdzieś dalej. I skoro już pomieszałem wino,
muszę się trzymać tego, co tam widziałem:

tych chmur, obłoków, tych wątpliwych cudów.
 
 
______
Wiersze wybrane Tomasz Różycki Wydawnictwo a5 2018

6 komentarzy:

  1. Nie znałam tego wiersza. Mało słów, dużo treści, a jeszcze więcej przemyśleń - przypomniało mi to, czemu lubię poezję. Choć tak rzadko do niej zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie zaglądam specjalnie często. Próbuję od czasu do czasu znaleźć coś dla siebie. Poezja Różyckiego jest jednym z moich ostatnich odkryć.

      Usuń
  2. Piękny wiersz, aż przeniosłam się nad brzeg Wisły, nade mną obłoki, w głowie tysiąc myśli a może tylko pomieszałam wino :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładny komentarz :) Tym bardziej mi przykro, że go przeoczyłam i odpowiadam dopiero teraz.

      Usuń
  3. Wiersz nieznany mi, ale okolice bliskie.
    Muszę powrócić do czytania poezji, kiedyś ją wręcz "pochłaniałam ".
    Pozdrawiam serdecznie:)
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Uprzejmie proszę o kilka słów opisu, jeśli ktoś zamieszcza link.