wtorek, 28 października 2014

Bohaterowie

Dzień piętnasty, szesnasty i dwudziesty piąty - ulubione postacie

http://alpaka-hof.com/album/bilder1/P1000030.jpg

Dokładnie te punkty wyzwania brzmią: ulubiony bohater męski, ulubiona bohaterka, i postać, z którą się utożsamiasz. Sądzę, że ten etap wyzwania jest dla mnie najtrudniejszy. Podobnie jak w przypadku wyboru ulubionego autora mam problem z nadmiarem. Przyznaję, że lubię lubić bohatera książki, Więcej, muszę lubić . Brak poczucia śladów sympatii do osób wykreowanych przez autora przekłada się na ocenę książki, czasem nawet na jej porzucenie. Z drugiej strony o żadnym charakterze literackim nie mogę powiedzieć,tak jak to powiedział Flaubert: Pani Bovary to ja.
http://alpaka-hof.com/album/bilder1/alpaka_2.jpg

Dawno, dawno temu miałam skłonność do zakochiwania się w bohaterach męskich. Nie wszystkich pamiętam, ale na pewno był wśród nich: Winnetou, Simon Templer (z powieści Lesie Charterisa, pod tytułem: Święty w Nowym Yorku), Jonatan Lwie Serce, Aramis i Atos (co teraz myślę o tym ostatnim nie nadaje się do publicznego powtórzenia). Później przerzuciłam się na amantów filmowych. To zakochiwanie troszkę mi zostało - dowód tu.
W tych odległych czasach z upodobaniem też identyfikowałam się nadwrażliwymi, często pokrzywdzonymi przez los, stłamszonymi przez rodzinę bohaterkami, takimi jak: Ania Shirley, Joanna Stirling (Błękitny zamek), Celestyna Żak, Eowina, Adelajda (Bolesław Chrobry Gołubiewa).
http://alpaka-hof.com/album/bilder1/LPIC1110.jpg


Aktualnie ulubionego bohatera, bohaterki brak. Wybrać jakiś przykład, znaczyłoby wyróżnić go spośród wielu innych, którzy też na to zasługują. Wydaje mi się, że warto natomiast obejrzeć sobie świat z nieczłowieczej perspektywy (jeśli to w ogóle możliwe). Coraz chętniej sięgam więc po książki, których bohaterami są zwierzęta, zarówno powieści, na przykład Wodnikowe Wzgórze Richarda Adamsa, jak i po dzieła popularnonaukowe. Stąd pomysł na ilustracje do dzisiejszego wpisu.
_____
Źródło zdjęć:http://alpaka-hof.com/?Gallerie:Alpakas

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Uprzejmie proszę o kilka słów opisu, jeśli ktoś zamieszcza link.