poniedziałek, 10 lipca 2017

10 lipca - rocznica urodzin Edmunda Niziurskiego

"Zadzwoniłem do Edmunda Niziurskiego. Zgodził się odpowiedzieć na jedno pytanie. Poprosiłem więc o czas na zastanowienie. Następnego dnia zapytałem:
Jak wygląda pańska Utopia?
- Świat, w jakim pragnąłem żyć, opisałem na kartach moich książek. To świat ludzi przyjaznych i lojalnych. Żyjących blisko siebie, w grupach, a nie samotnie. Natomiast jest jeszcze bagaż, którego nie zdążyłem rozpakować. To teraźniejszość. Młodzi, wykształceni ludzie myślą inaczej, żyją inaczej i wyznają co innego, niż ja. Trudno. I tak są mi bliscy. 

Z pisarzem swojego dzieciństwa połączył się Maciek Wasielewski" 
Źródło: Dziennik Dobrych Wiadomości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Uprzejmie proszę o kilka słów opisu, jeśli ktoś zamieszcza link.